030 - 23 32 337 - info@nvsi.nl

Graag verwelkomen wij de gemeente Heerenveen bij de NVSI!

You are here

Zij gaan de Toolkit e-formulieren inzetten om een aantal aanvraagformulieren, voor gemeentelijke dienstverlening, via de website aan te kunnen bieden. Ze starten met de volgende zes formulieren:

  • Aanvragen uittreksel BRP
  • Aanvragen afschrift Burgerlijke stand
  • Doorgeven intergemeentelijke verhuizing
  • Aanvragen verzoek tot geheimhouding persoonsgegevens
  • Doorgeven wijziging naamgebruik

Deze formulieren worden zoveel mogelijk vooringevuld voor de klant, met informatie die de Toolkit e-formulieren haalt uit de mid-office/gegevensmagazijn van Centric. De Toolkit e-formulieren wordt vervolgens gekoppeld aan het Centric zaaksysteem van de gemeente Heerenveen. Dit betekent dat bovenstaande digitale aanvragen binnenkort direct worden verwerkt in het zaaksysteem van de gemeente en automatisch worden verwerkt in de back-office applicatie.

De inzet van de Toolkit e-formulieren én de koppeling met het Centric zaaksysteem levert de gemeente Heerenveen het volgende op:

  • Het bespaart tijd & geld én de klant weet beter waar hij aan toe is.
  • De doorlooptijd van aanvragen wordt veel korter. Een door de burger ‘s avonds ingediende aanvraag komt meteen in de werkbak van een medewerker terecht, zodat de aanvraag de volgende ochtend direct afgehandeld kan worden.
  • Het proces wordt minder foutgevoelig omdat de gemeente niet handmatig gegevens hoeft in te voeren.
  • Medewerkers hebben te allen tijde zicht op de voortgang van de aanvraag.
  • Bovendien kunnen zij gemakkelijk management rapportages uitdraaien over het hele digitale proces.

Bent u ook geïnteresseerd in het gebruik van slimme digitale formulieren of een lidmaatschap bij de NVSI? Neem gerust contact met ons op via info@nvsi.nl